Gustav Klimt mint ajándéktárgy?

Ajándéktárgyak Gustav Klimt képeivel

klimt a csók
A csók reprodukciója mint falikép. Alkalmazott művészet

Az életrajzát ismerők tudják, hogy Gustav Klimt nem képzőművészeti, hanem kereskedelmi irányultságú iparművészeti iskolába járt. Talán ennek is köszönhető, hogy az akkoriban ritkaságnak számító szemlélet módja, mégpedig hogy önpromócióval, saját műveinek marketingjével és személyének brendként való előállításával is foglalkozott. Ebből a megfontolásból engedélyezte műveinek reprodukálását és különböző ajándéktárgyakon való megjelenítését. Ez is vezetett ahhoz, hogy a Klimt termékek fogalommá váltak és az ajándéktárgyak széles körben elterjedtek szerte a világon, de főleg Közép-Európába, ahol a művész munkái dizájn-kultusz kialakulásához vezettek, hasonlóan, mint az alkalmazott művészetté vált Mondrian esetében (katt a likre). Jellemző, hogy Klimt művei sem egy az egyben kerülnek rá az ajándéktárgyakra, hanem inkább egy-két részletet emelnek ki vagy stílusát utánozzák.

Tudjuk, Gustav Klimt osztrák művész festményei már a maga korában is keresettek voltak. Alkotásai lenyűgözik rajongóit. Az osztrák szecessziós mozgalom vezéralakja volt.

Forrás: Miért olyan népszerűek a Gustav Klimt ajándéktárgyak? – Ajánló Blog

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s